[ANNONS] 
             START     ENERGINYHETER     TIPS & IDÉER     REPORTAGE     FORUM     FOTOGALLERI     ANNONSERA  OM ENERGIPORTALEN   
Utställningar
HITTA OLIKA VARUMÄRKEN
 Avfuktare
 Braskaminer - Kakelugnar
 Energileverantörer
 Golvvärme
 Handdukstorkar
 Kassetter - Insatser
 Pannor - Brännare
 -Vedpannor - Vedeldning
 Pellets
 Radiatorer
 Skorsten
 Solenergi
 Ventilation - Kyla
 Värmepumpsystem
 -Bergvärmepump
 -Frånluftvärmepumpar
 -Luft-luftvärmepump
 -Luft-vattenvärmepump

Hitta hantverkare

INSPIRATION
 Fotogalleri
 Energinyheter
 Tips & idéer
 Reportage
 Energiguiden

INFORMATION
 Forum
 Tillverkarregister
 Press
 Annonsera
 Om Energiportalen
 Kontakta oss
 Hitta på sidan
 Tipsa en vän
Tipsa en vän om Energiportalen!
Fyll i formuläret nedan om du vill tipsa någon du känner om Energiportalen.
Din väns namn:

Din väns e-post:

Mitt namn:

Min e-post:

Gör till startsida
 Gör till favorit
 Sitemap
 Nyhetsbrev
 Startsidan

NYHETSBREV
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av nyheter, tips, artiklar och inspiration.

>Se tidigare nyhetsbrev  
Fyll i din e-postadress

ANDRA PORTALER

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'KAKELUGNSPANNAN' innehåller 11 inlägg.  
  Energiforum >>  KAKELUGNSPANNAN >>    
 Ämne: KAKELUGNSPANNAN
 Skrivet av: Anders 2005-09-05 15:04:15
Finns det någon här som äger en kakelugnspanna (kakelugnspannan.se). Jag skulle vilja veta vad ni tror om en sådan!

Ämne: Svar på KAKELUGNSPANNAN
 Skrivet av: Anna 2006-03-05 13:29:14
Ring tillverkarn och få namn på ägare där du bor. Det sa göra när det blir aktuellt.

Skrivet av: Danneboy 2006-04-11 08:41:43
Den är dyr! Det finns betydligt billigare alternativ.

Skrivet av: IB 2006-07-28 17:01:49
Dyr men komplett och lätt att installera. Fungerar utmärkt och har man ett litet hus räcker vattenvolymen väl till för att hålla värmen c.a 1 dygn om yttertempen är runt 0. Hög effektivitet har den utan tvekan. Jag har sänkt min vedförbrukning med över hälften och behöver inte oroa mig för att förrådet inte räcker till. Lätt att elda. Har man ett större hus över C:a 90 kvm bör man ha en större separat tank inkopplad för värmelagring. Vidare är den miljögodkänd för att köras i tätort. Tittar man på olika alternativ vilket jag gjorde så inser man snart att en lös panna med separat tank och all rördragning snabbt når denna pannas totalpris. Något som också var viktigt för mig var att det går att elda utan ström om man kör försiktigt och har ett självcirkulerande system.

Skrivet av: Lazze 2007-07-11 20:56:10
Hej Är den så dyr egentligen om man ser till vad man får jämför man den med Nibes dyraste så *kostar Kakelugnspannan *3200 för en kwh och Nibes 12000 kr kwh * Ecofire Olivia aqua *kostar 3800 /kwh Contura 560K 2900/Kwh Alla priser kommer från nätet ..

Skrivet av: Dennis 2008-04-21 19:18:42
Hej, alla glada! Jag kan gå i god för den kakelugnen, vi har haft den i 5 år ca och billigare uppvärmning fick jag leta länge efter!!! Dom har nämligen en kompletering till eldningen under vintern, vaccumrörssolfångare... Hade idag 21/4-08 69grader utan att röra vedhögen... "Snaka om att man flinar på väg till banken" Det går att hel elda men då är det så mycket värme i huset (160 kvm) så man får vädra för att kunna andas, vi sänkte våran totala elkostnad från 25000 till 12700 på helår. Vi har investerat 150 tkr och kommer att betala av det inom 5 år, sen vet jag inte hur lång tid den kan användas men det e inte tal om närtid, solfångaren beräknas hålla i 50-75 år... badrex@hotmail.com MVH Kågeröd.

Skrivet av: nutter 2008-05-02 08:38:19
Vad har du då för glasrör? inte kinesiska i alla fall. Jag har bytt 12 rör (utav 60) på 2 år efter att vacumet gått och det är nog inte slutbytt än.

Skrivet av: Skeptisk 2010-04-09 12:35:06
Finns det någon som haft problem med sin kakelugnspanna? Läckage eller liknande.