Ämne: Luftvärmepump men kontinuerlig fläktdrift Skrivet av: Anders Johansson 2011-10-27 15:18:10
Är det någon som har koll och kan tipsa om följande. Skall byta ut min gamla luftvärmepump. Jag har en tung täljstensugn som jag kombinerar med luft-luftvärmepumpen. En funktion med luftvärmepumpen vore att när rumstemperaturen kommit upp i satt börvärde varvar kompessorn ner och producerar mindre värme men fläkten i innerdelen forsätter att gå på satt manuellt läge max eller kanske 75 för att sprida värmen från täljstensugnen vidare i huset. Är det någon som kan tipsa om en sådan luft-luftvärmepump.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Luftvärmepump men kontinuerlig fläktdrift Skrivet av: Tomas 2011-10-28 16:26:28
Det låter som vilken luft/luft inverter styrd värmepump som helst kan göra jobbet för dig. Jag bor i närheten av GBG och anlitade Energioptimering, beställde en Fujitsu från deras hemsida www.eoptimering.se
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Luftvärmepump men kontinuerlig fläktdrift Skrivet av: Tomas 2011-10-28 16:27:19
Det låter som vilken luft/luft inverter styrd värmepump som helst kan göra jobbet för dig. Jag bor i närheten av GBG och anlitade Energioptimering Göteborg, beställde en Fujitsu från deras hemsida www.eoptimering.se