[ANNONS] 
START ENERGINYHETER TIPS & IDÉER REPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA OM ENERGIPORTALEN

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Ny vedpanna ATMOS' innehåller 4 inlägg.  
  Energiforum >>  Ny vedpanna ATMOS >>    
 Ämne: Ny vedpanna ATMOS
 Skrivet av: Johan 2007-05-14 11:11:52
Funderar på att sätta in en ATMOS 40 när jag ska byta ut min gamla panna, vad tror ni om den?

Ämne: Svar på Ny vedpanna ATMOS
 Skrivet av: rn 2007-05-19 10:35:10
vet inte men tänker själv sätta in 30 kw atmos 2 st 500 lit ack.tror det är bra grejer

Ämne: Svar på Ny vedpanna ATMOS DC30
 Skrivet av: kalmarff 2008 2008-11-14 17:29:26
hejsan har flyttat till villa där det finns en ny vedpanna atmos dc30 med inbyggd rökfläkt. Undrar lite om någon vet vid strömavbrott, om elden stryps eftersom rökfläkten stannar också. tacksam för tips och ideer.

Ämne: Atmos vedpanna
 Skrivet av: Jacob 2009-01-18 20:06:49
Hallå installerade för ca 1årsedan en atmos DC40 vedpanna med 2000liters actank med sjuntautomatik.. efter ett års använande av värmeanläggningen är jag super nöjd... anläggningen fungerar klockrent och jag rekomenderar med det varmaste denna vedpanna.. bor i en gammal kåk på ca 200 kvadratmeters boyta och har inte haft några som helst bekymmer med att få det varmt och gott i huset...jag eldar 1ggndagen och då klarar de sig i 24h vintertid på sommaren räcker det med 1ggnveckan....va de gäller frågan om hur de fungerar utan fläkten blir mitt svar sådär visst de fungerar att elda dock får du inte ut samma effekt utan fläkten..... köp ett litet elverk typ 2.2kwh som du kan driva både fläkt och cirkulationspump med.