[ANNONS] 
START ENERGINYHETER TIPS & IDÉER REPORTAGE BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA OM ENERGIPORTALEN

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'www.webinfo.se Pelletsbrännare' innehåller 4 inlägg.  
  Energiforum >>  www.webinfo.se Pelletsbrännare >>    
 Ämne: www.webinfo.se Pelletsbrännare
 Skrivet av: Samuel 2005-10-19 12:49:48
Undra om någon som har installerat pellets brännaren SverigeBrännaren Brännaren SB12?? Kolla in på länken... www.webinfo.se Fungera den ?? LÅter billigt.. 9900:

Ämne: Svar på www.webinfo.se Pelletsbrännare
 Skrivet av: Svenna 2008-05-15 21:03:19
Jag installerade sb12 okt 2006. problem med att det brände hål i insatsen av tunn rostfritt.fick en med tjockare vägg som verkar funka. Brännaren har haft en del tjyvstopp, men pga olika orsaker säkert.Nu gick värmekanonen sönder i helgen,var smart och köpte en ny i samma som jag installerade brännaren 2006.Den höll inte 3 till 5 år som dom sa i reklamen.Annars har den funkat bra,har flera andra som har bekymmer med andra fabrikat,kretskort pajar,säkringshållare blir för varma, relän pajar.Jag tycker att sb 12 har funkat ganska bra,Jag har tjänat in den nu istället för olja.Jag värmer huset på 100 kvadrat+Garage med golv värme vattenburet på 70 kvadrat.Lite egna tankar hur grejer funkar hjälper. Hoppas du blir lite klokare av mina rader.

Ämne: Svar på www.webinfo.se Pelletsbrännare
 Skrivet av: undrande 2008-09-16 16:18:42
kan man sätta in eco-tec a3:an på en ctc 1100 panna från 1995